header photo

8 Nisan 2010 Perşembe

The Pacific



Amerikan HBO kanalının 10 bölümlük yeni mini-serisi. "HBO veriyorsa iyidir" dedim izledim. Şu ana kadar 4 bölüm yayınlanmış Amerika'da. Band of Brothers gibi Tom Hanks ve Steven Spielberg yapımı. II. Dünya Savaşı sırasında Pasifik'te Amerikan askerlerinin Japonlarla savaşını anlatıyor. Haliyle Amerikan propagandası var. Ama, en azından şu ana kadar, -Vietnam sendromu benzeri- Amerikan askerlerinin nasıl sıyırdıklarını da görüyoruz.

II. Dünya Savaşı ile ilgili ne varsa izlemeye çalışırım, ana ilgi alanlarımdan biridir. O yüzden bunu da izliyorum. Herifler bol para harcamış, oyunculuklar filan süper, dizi de çok başarılı. Şiddetle tavsiye ederim!

Bildiğim kadarıyla cnbc-e verecekti bu diziyi, ne oldu, başladı mı bilmiyorum. Nasıl olsa internet sitelerine düştü. (Yaşasın korsan!)

Yalnız dizide o kadar çok sigara içiliyor ki, nasıl buzlayacaklar/çiçeklendirecekler o kadar sahneyi bilemedim.

7 dedi bi başkası:

FKH dedi ki...

torent sitelerinde aradım, bir kaç bölümünü buldum. epi topu 10 bölümlük bir dizi hepsi yayınlansın öyle indiriyim diyorum. sanırım daha zevkli olur.

bakalım propagandanın dibine vurulmuş mu??

Mr. No dedi ki...

propaganda zaten alışıldık bişey. Amerikan filmlerini, dizilerini onu bir kenara koyarak izlemek lazım derim hep. çok para harcıyorlar, paranın da hakkını veriyorlar görsel anlamda. bu arada az önce öğrendim, cnbc-e bahsettiğim türk aleyhtarı bölümü çıkarmış, öyle yayınlayacakmış. ulan türkiye'de çıkarsan ne olur. Zaten sadece Amerika'da 20 milyon kişi izlemiştir herhalde.

Mr. No dedi ki...

aaa.. şimdi yazıya baktım. dizinin o kısmından bahsedecektim ama unutmuşum. 3. bölümde yunan bir aile izmir'den avustralya'ya kaçtıklarını çünkü türklerin şehri yaktığını filan anlatıyor.

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

ben şimdi su bang of brothers mı ne onu izledim sonra bu passific e başlamaya niyetlendim hatta 9 bölümü indirdim bugün 10. bölüm yayınlanacaktı ama bir türlü başlayamadım.

Mr. No dedi ki...

@koyun
bence mutlaka izle.. hazır askere de gidiyormuşsun, havaya girersin :)

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

sorma ya!
bugün askerlik şubesine gittim. ön lisans diplomasını istediler, diplomayı lisans programına kayıt olurken verdim dedim. o zaman önlisans diplomanı ve arkası mühürlü bir şekilde lisans programından hangi tartihte ayrıldığını yazsınlar dediler. lan elimde hiç birisi yok, belki kafama eser dönerim diye almadım dedim. olmaz öyle şey git getir dediler. hocam hem yoklama kaçağısın diyorsun hemde beni şehirler arası yola gönderiyorsun bir garezin mi var diyerek konuştuk, sonra birden dank etti. elimde 2002 den kalma noter onaylı lise diploması fotokobisi var o olur mu diye sorduğumda o zaman lise mezunu olarak gidersin diye söylediler. lan benim için hiç önemi yok gideyimde nasıl olursa olsun muhabbetine geldik. o fotokobiyi buldum şubeye tekrar gittim kimlik numarasını sorguladılar dosyayı aldılar. oradaki sivil memur bu sefer yoklama kaçağı olduğum için askeri mahkemede yargılanıcaksın biliyor musun diyerek beni dürttü. avukatımı yanımda götürme lüksüm var mı diye sorduğumda dalga mı geçiyorsun diye birde beni azarladı.
o zaman ben gidiyorum yoklamadan kaçayım artık siz gelir evden alırsınız diyerek çıktım.
bugün lanet ettim askerlik şebesine.

Mr. No dedi ki...

daha dur, yeni başlıyor.. ama birşey itiraf edeyim: askerlik, hayatımın en güzel 5.5 ayıydı... sen de keyif almaya bak. ben her sabah ağrı dağı manzarasının karşısına sandalye atar, güneşin doğuşunu izlerdim. şu ana kadar hayatımda öyle bir huzur yaşamadım.