header photo

5 Ocak 2010 Salı

Nexus One çıkmış a dostlar


Gözümüz aydın! Google, iPhone'a rakip olarak ürettiği cep telefonunu, yani Nexus One'ı nihayet piyasaya sürmüş. Epeydir internette bu telefon üzerine geyikler dönüyordu. Google da telefonun özelliklerini yavaş yavaş sızdırıyordu. Özelliklerine şimdi baktım da, iPhone'a çok ciddi rakip olacak bence. Yalnız Android işlemciyi bilmiyoruz tabii.

Peki bu telefonu nasıl alabiliriz? Hemen alamayız çünkü adi Google bunu unlocked olarak sadece internetten satacakmış. Tamam sorun değil diyebilirsiniz ama Google'ın telefonu sattığı sitede şöyle diyor: "Sorry, the Nexus One phone is not available in your country." Yani illa available ülkelerde yaşayan bir tanıdık bulup, ona aldırıp, gönderttireceksiniz. Fiyatı unlocked olarak $529. Yada T-mobile ile bir sözleşme yapıp $129'a alabiliyormuşsunuz.

Şimdi bunları yazdım diye benim teknoloji manyağı bişey olduğumu düşünebilirsiniz. Ama değilim. En son 2004 yılında aldığım bir Nokia kullanıyorum hala. Telefonu da sadece konuşma yapmak için kullanırım. Başka bi sikimden anlamam. Ama şu telefondan müzik dinleme ve internete girme işi yok mu, işte o herşeyi değiştiriyor. Ha bir de navigasyon... Oyun gibi bişey, çok güzel.

O yüzden bir süredir yeni telefonlara bakıp duruyodum. Bakarsınız Nexus One'ı Türkiye'de ilk kullananlardan biri olurum.

0 dedi bi başkası: